Тема. Стратегія і тактика мовленнєвої поведінки
1. Опрацюйте матеріал підручника О. Авраменка "Українська мова" 10 клас параграф 21-22, ст. 68-70 Занотуйте в зошитах терміни.
Комунікативна тактика — зумовлені стратегією мовленнєві кроки, що в сукупності дають змогу досягти головної комунікативної мети.
Комунікативна стратегія — головна лінія мовленнєвої поведінки в межах конкретної комунікативної події, що визначається загальною метою комунікації, ситуативним контекстом і уявленнями про адресата.
Мовленнєва комунікація — це процес спілкування за допомогою мови.
Мовленнєвий акт — цілеспрямована мовленнєва дія.
2. Виконайте вправи
1. Прочитайте тексти й виконайте завдання.
Басейн. На рецепції.
Потенційний клієнт:
— Що мені потрібно для відвідування басейну?
Менеджер 1:
— Вам треба сплатити дві тисячі п’ятсот гривень за півроку, а також пройти обстеження в нашого лікаря (кабінет 307).
Басейн. На рецепції.
Потенційний клієнт:
— Що мені потрібно для відвідування басейну?
Менеджер 2:
— Спочатку вам потрібно попрощатися з кругленькою сумою — 2500 грн! А потім перевіритися в лікаря: нам не треба розносити лишай та корости.
А. Мовлення якого менеджера більш ефективне?
Б. Що відштовхує від другого менеджера — небажання допомогти потенційному клієнтові чи характер мовленнєвої поведінки?
2.Прочитайте текст і виконайте завдання.
Трояндове поле
Чоловік ішов по засніженому полю й побачив заплакану літню жінку.
— Чому ви плачете? — запитав він.
— Тому що думаю про своє життя, молодість, красу, яку бачила в дзеркалі, і про чоловіка, якого любила. Бог жорстокий, що дав нам змогу пам’ятати. Він знав, що я згадаю весну свого життя й заплачу.
Зненацька жінка перестала плакати й почала дивитися кудись удалину, куди спрямував свій погляд чоловік.
— Що ви бачите там? — спитала вона.
— Трояндове поле, — відповів він. — Бог був великодушний до мене, коли дав мені змогу пам’ятати. Він знав, що взимку я завжди можу згадати весну й усміхнутися (Притча).
А. Проаналізуйте мовленнєву поведінку й мовленнєві вчинки кожного з учасників діалогу.
Б. Яку стратегію й тактику мовленнєвої поведінки вибрав чоловік, а яку — жінка?
3. Прочитайте текст і виконайте завдання.
Фільм «Сторожова застава»
«Сторожова застава» (англ. «The Stronghold») — український пригодницький фільм-фентезі, знятий Юрієм Ковальовим за мотивами однойменної книжки Володимира Рутківського. Фільм розповідає про сучасного школяра Вітька, який через загадковий портал часу потрапляє в минуле — на тисячу років назад. Стрічка вийшла в широкий український прокат 12 жовтня 2017 року.
Виробництво. Знімати фільм почали в листопаді 2015 року.
Локаціями стали різні регіони України: пам’ятка природи «Скелі Довбуша» (Карпати), Коростишівський кар’єр і Тетерівський кіш (Житомирщина), місто Буча (під Києвом), Лиса гора (Київ).
На київській Троєщині було збудовано масштабні декорації для «Сторожової застави», а в знімальному павільйоні студії «Film.ua» було відтворено половецький табір.
Для акторів Даниїла Каменського та Єви Кошової, які зіграли головні ролі, стрічка стала кінодебютом.
Озвучення українською. Фільм було знято українською, але у зв’язку з низьким рівнем розмовної української мови більшості акторів, їхні репліки було передубльовано українською.
Саундтрек. Пісні для саундтреку фільму написали відомі українські музиканти: Фагот з гурту «ТНМК» виконав пісню «Мантра», а акапельний гурт «Пікардійська терція» виконав пісню «Наша земля»
Кошторис. Загальний кошторис стрічки становив 40,3 млн грн, з них 45 % профінансувало Держкіно — 18,1 млн грн.
Міжнародний кінопрокат. У лютому 2015 року на європейському кіноринку Берлінського міжнародного кінофестивалю права на прокат фільму було продано Франції. У березні 2016 року на Гонконзькому кіно- і телеринку фільм «Сторожова застава» був проданий дистриб’юторам для показу в Індії, В’єтнамі та Малайзії. У грудні 2017 року права на прокат «Сторожової застави» купив Китай. Усього фільм придбали 27 країн світу.
Цікаві факти. Персонажів «темної сторони» грали казахи, які розмовляли казахською. Але, щоб не образити цим казахського глядача, їх переозвучили мовою, якої не існує у світі.
4. Домашнє завдання. Підготуйте текст реклами нашого закладу освіти для профорієнтаційної бригади (письмово, не більше сімдесяти слів)
Немає коментарів:
Дописати коментар