четвер, 19 березня 2020 р.

Група П 15. Українська мова.

Тема. Контакт з аудиторією. Види й цілі слухання

1. Опрацюйте матеріал підручника О. Авраменка "Українська мова" 10 клас параграф 17-18, ст. 56-58 Занотуйте в зошитах основні аспекти.


► Зверніться до тлумачного словника і поясніть значення слів «чути» і «слухати».
► Складіть речення з цими словами.
► Яку роль має процес слухання в спілкуванні?
► Чому слухання вважають активним процесом?
► Яких здібностей і навичок вимагає процес слухання? Обґрунтувати.
► Розгляньте подані нижче поради ораторові.
► Які з них ви вважаєте найбільш важливими? Що можете доповнити?
Поради ораторові
1. Співвідносьте себе з аудиторією, завойовуйте її довіру.
2. Не можна досягти бажаного результату від виступу, якщо до вас ставляться з недовірою.
3. Щоб завоювати довіру, потрібно знайти те, що вас може зблизити з аудиторією.
4. Мова має бути простою й правдивою.
5. Ніколи не звертайтесь до аудиторії звисока.
6. Ніколи не намагайтесь справити враження на аудиторію лише заради самого себе.
7. Оберіть ключову фразу виступу і повторюйте її якомога частіше.
Прочитайте рекомендації відомого психолога І. Атватера щодо розвитку техніки ефективного слухання.
Доповніть текст своїми рекомендаціями.
1. Розвивайте свої здібності. Намагайтеся стримувати себе в спробі переривати співрозмовника. Перш ніж відповідати, дайте йому можливість висловитися. Підкресліть своїми діями, що вам цікаво його слухати.
2. Дайте співрозмовнику час висловитися. Не підкреслюйте своєю поведінкою, що вам дуже важко слухати.
3. Проявіть повну увагу до співрозмовника. Випадкового кивка, вигуку або зауваження деколи достатньо для того, щоб підкреслити зацікавленість.
4. Якщо співрозмовник уже висловився, то повторіть головні пункти його монологу своїми словами. Це гарантує вас від будь-яких непорозумінь.
5. Уникайте поспішних висновків. Це один із головних бар’єрів ефективного спілкування.
6. Не лицемірте, не прикидайтеся. Коли нам уже ясно, що неупереджена, набридлива й нецікава мова співрозмовника начисто позбавлена інформації, ми часто починаємо прикидатися; висловлюємо підкреслену увагу до партнера, але в той же час погляд зупиняється і ми стаємо неуважними. Варто партнеру помітити це, як його думки плутаються.
7. Не відволікайтеся. Поганого слухача все відволікає. Хороший слухач або сяде так, щоб не відволікатися, або сконцентрує свою увагу тільки на словах партнера.
8. Шукайте істинний зміст слів співрозмовника. Пам’ятайте, що не всю інформацію вдається «укласти» в слова. Слово доповнюється зміною тональності й забарвлення голосу, мімікою, жестами,рухами і нахилом тіла.
► Опрацюйте матеріал таблиці.
Ораторські прийоми підтримки уваги аудиторії
Зміст прийому
прийом запитання — відповіді
оратор ставить запитання і сам на них відповідає
перехід від монологу до діалогу
окремі учасники залучаються до розмови
прийом створення проблемної ситуації
проблемне питання змушує слухачів шукати відповідь
прийом новизни інформації, гіпотез
нова інформація змушує слухачів міркувати
використання гумору
гумор дає змогу завоювати увагу аудиторії
посилання на власний досвід
аналіз власного досвіду викликає інтерес слухачів
прийом «тихий голос»
уповільнення з одночасним зниженням сили голосу
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
Виконайте вправу з підручника впр. 6 ст.62

Немає коментарів:

Дописати коментар