1. Самостійно, користуючись довідниками, повторіть основні орфограми та пунктограми.
2. Виконайте вправи.
Вправа 1.
Запишіть речення, замінивши їх непрямою мовою.
Зверніть увагу на зміну займенників при цьому.
1.«Право на побачення треба заробити», -пояснив Борис
Савович. 2. «Будеш старатись, будеш сумлінним –ніхто тебе в нас не покривдить»,
-обіцяла тим часом Ганна Остапівна.
3. «Нічого, Антоне
Герасимовичу, духом не падайте», -сказав Комишанець, -все ж таки
за вами друге місце! Срібло!»4. «А
є такий закон,
щоб лелек убивати?» -зненацька запитує
хлопець, дивлячись у вічі
Тритузному.5. «Намалюйте мені оцю
ніч, -каже до Берестецького
Марися Павлівна. –Настрій оцей, і нічну музику неба, і птахів отих, щоїх нам не
видно...»
Вправа 2.
Введіть у речення
цитати за допомогою
слів автора, поставивши відповідні знаки.
1. І на оновленій землі Врагане буде, супостата, А
буде син, і буде мати, І будуть люди на
землі ( Т. Шевченко ) 2. Правду говорить не язик, а душа (Народна творчість )
3. Багато людей святкують празники і знають їхні назви, але не знають причин,
чому вони установлені ( Св. Іоанн Золотоуст ).
Вправа 3.
Запишіть речення. Поставте
розділові знаки при вставних
словах, словосполученнях і реченнях.
1.На щастя злива почала вгамовуватися. 2. Є ж люди на
землі а то б не варто й жити що крізь щоденний труд уміють і любити і
усміхатися і мислить і шукать. 3. У мене недавно на городі Червона Рожа зацвіла
і треба ж на біду край неї Хміль пустився! 4. Хм коли по зросту судити невелика
в нього доля але видать роворна. 5. Це як скажімо вірувати в Бога і продавати
душу сатані.
Вправа 4.
Розв’яжіть тести
1.У якому рядку всі слова пишуться разом?
А кисло/молочний; народно/поетичний,
держ/замовлення, місце/знаходження
Б народно/демократичний, екс/президент, міно/носець, кисло/солодкий
В народно/комедійний,
виставка/ярмарок, класично/традиційний, місце/ зростання
2. У якому рядку всі слова пишуться разом?
А на/в/коло, на/при/кінці, ніби/то, у/наслідок, мов/би
Бз/за, де/не/де, одним/одна, на/слово, що/до
В по/справжньому, із/під, по/сусідськи, тишком/нишком, на/право
3. Оберіть рядок, у якому всі
іменники у формі
орудного відмінка записані
правильно:
А радістю, віссю, тінню, височінню, нехворощщю
Б повістю, Росю, кров’ю, пристрастю, пам’яттю
В матір’ю, якістю, жовчю, подорожжю, ніччю
4. Із поданих визначень оберіть те, що відображає суть поняття «Якщо прикладка із сполучником яка вказує на причину висловленого в реченні,
то вона ...»:
а відокремлюється комами
б не відокремлюється комами
в після сполучника як ставиться двокрапка
5.Чи є вірним
твердження, що при
заміні прямої мови
непрямою, змінюються форми всіх особових
та присвійних займенників?
А так
Б ні
6. Із поданого переліку
оберіть правильну відповідь.
Як пишуться дієприкметники не/до/торканий, не/до/в’язаний?
А не з дієприкметниками завжди пишуться разом
Б разом, бо немає залежних слів
В не пишеться разом, якщо утворюється від дієслів з недо-
7. Оберіть рядки, у яких прислівники пишуться
разом, потім прислівники пишуться
окремо
А усіх/усюд, по/вовчи, без/вісти, в/осени, до/речі
Б на/щастя, сам/на/сам, рік/у/рік, в/основному, по/двоє
В де/ін/де, по/за/очі, на/тще/серце, по/середині, до/дому
3. Домашнє завдання
1. Дібрати приклади на складні
для вас правила правопису частин мови (однієї чи кількох).
2. Написати невеликий твір про
свою мрію (інтереси, життєві плани). Перевірити правильність написання й
постановку розділових знаків.
Роботи надсилайте за адресою:vevtonenko@gmail.com
Немає коментарів:
Дописати коментар