понеділок, 27 квітня 2020 р.

Група Є 21. Українська мова.

Тема. Особливості кличного відмінка.
Щодня ми контактуємо з великою кількістю людей. Процес комунікації – незмінна частина життя чи не кожного. Та чи правильно ми звертаємося до наших співрозмовників? Розберімо ці правила і з’ясуймо, чому кличний відмінок є таким важливим для української мови і які його форми є правильними!


Кличний відмінок – одна з відмінних рис української мови, яка робить її мелодичною та співучою. Ми маємо використовувати кличний відмінок під час звертання до будь-якої особи або навіть неживої істоти.  Отже, розберімося!
Звертаючись до кого-, чого-небудь, українці вживають іменники в кличному відмінку. Звертатися можна за іменем, іменем по батькові, за прізвищем, науковим, військовим та іншим званням, за назвою посади, професії тощо, використовуючи водночас і слова українського етикету на зразок чоловіче, жінко, свате, свахо, дідусю, хлопче, дитино, студенте й под.
1. Перегляньте відеоурок 
2. Опрацюйте матеріал за посиланням або за підручником О. Авраменка "Українська мова" 10 клас параграф 55-56, ст. 175-176, зробіть конспект.
3. Виконайте вправи № 2, 3, 4, 7 за підручником ст. 176-177
Виправте помилки у формах звертань.
1. Андріє, ходімо на прогулянку (З усного розмовного мовлення).
2. Як життя, листоноша?
3. Пан інженер, у мене є пропозиція.
4. Шановний студент, здайте реферат.
5. Пан водій, зупиніть автомобіль.
6. Друг, пригости мене цукеркою.
7. Кохана, помий підлогу.
8. Костянтин, допоможи племіннику.
9. Ми не забудемо Ваші уроки, шановний вчитель!
10. Я люблю тебе, моя країна.
11. Петро Іванович, зайдіть в операційну.
12. Дорогі мої Валерій та Андрій, вітаю вас зі святом.
13. Оля, ходімо у театр.
14. Заграй мені, сопілкаре, веселої пісні (З пісні).
15. Гори, гори, моя зоря.
16. Громадянин, скажіть, будь ласка, котра година.
17. Хемуль на місці, бос (В. Орєхов «Зона ураження»).
18. Адмірал, наш флот готовий вийти в море.
19. Сергій, збігай до магазину.

20. Володимир Володимирович, прошу Вас узгодити договір на нараді (З усного ділового мовлення)
4. Потренуйтесь, виконуючи інтерактивну вправу.
5. Для перевірки знань пройдіть тест.
Роботи надсилайте за адресою:vevtonenko@gmail.com

Немає коментарів:

Дописати коментар