1. Самостійно, користуючись довідниками, повторіть матеріал з тем: «Правопис іменників», «Правопис прикметників», «Правопис числівників», «Правопис займенників», «Правопис дієслів», «Правопис прислівників», «Правопис службових частин мови», «Правопис вигуків».
• Доберіть приклади па всі випадки правопису зазначеної частини мови.
2. Виконайте вправи.
1. Вставте пропущені букви чи знаки. Поясніть, за яким принципом правопису пишуться ці слова*.
Суб..єктивний, р..нтабельний, дружн..й, зворотн..й, рац..ональний, природн..й, господарс..кий, бе..турботний, експ..р..ментальний, еф..ктивний, р..тельний, опт..мальний, зовнішн..й, пр..-
оритетний, доро..чий, вза..мовигідний, пар..тетний, ад..кватний,
сп..цифічний, ро..подільний, спр..ятливий, середн..омісячний.
2. Поясніть лексичне значення виділених слів. Складіть з ними речення. Подумайте й скажіть, до якого шару лексики належать виділені
слова.
3. Утворіть від іменників прикметники.
Визначте, у яких групах приголосних відбулося спрощення.
Зразок: тиждень — тижневий (ждн — жн).
Студент, авангардист, самозахист, жалість, вартість, перехрестя, баласт, компост, контраст, гігант, турист, хвастощі, кількість,
фашист, виїзд, журналіст, область, користь, заздрість, пестощі, депутат, кріпосник, расист.
4. Виберіть один із варіантів написання, наведених у дужках. Аргументуйте свій вибір
Моло(ть,дь)ба, гріє(с,ш)ся, бряз(кн,н)уло, молоде(цт,ц)во,
тя(г,х)ти, миє(с,ш)ся, зві(д,т)ки, бря(жч,щ)ати, во(сч,щ)аний,
кременчу(гсь,зь,ць)кий, вол(гсь,зь)кий, інтеліген(тсь,ць)кий,
у кни(зь,ць)ці.
5. Запишіть, знімаючи риску.
Максі/мода, радіо/зв’язок, шлако/блок, блок/пост, яхт/клуб,
жень/шень, мікро/міліметр, лісо/степ, прем’єр/міністр, євшан/зілля, жар/птиця, жовто/гарячий, учитель/хімік, купівля/продаж,
міні/автомобіль, пів/Києва, фото/робот, полин/трава, драм/театр,
водо/грай, гори/цвіт, чорно/зем, чужаниця/чужина.
3. Творче завдання. Скласти тести для закріплення орфограм.
Немає коментарів:
Дописати коментар