пʼятницю, 8 травня 2020 р.

Група П 35. Українська мова.

Тема. Удосконалення правописної грамотності: правильне використання відомих орфограм і  пунктограм у  писемному мовленні.Тренувальні вправи.
1. Виконайте тренувальні вправи.
1. Складіть речення з прислівниками і співзвучними з ними сполуками слів. 
Нарешті — на решті; востаннє — в останнє; доволі — до волі; утрьох — у трьох; по-перше — по перше; удруге — у друге; вголос — в голос; по-своєму — по своєму; угору — у гору; напам’ять — на пам’ять; навіки — на віки; назустріч — на зустріч.
2. Утворіть складні прикметники, у яких перша частина — числівникова. 
52 хвилини, 345 гектарів, 24 поверхи, 50 відсотків, 18 років, 127 літрів, 675 метрів, 90 тонн, 20 000 рук, 243 вулиці, 329 кілометрів, 25 хвилин.
3. Перекладіть словосполучення українською мовою. Порівняйте вживання прийменників в  обох мовах. 
С точки зрения, согласно приказу, вовлечь в игру, в двух километрах от финиша, с утра до вечера, идти за соперником, в семь часов утра, по истечении срока, передвижение по площадке, к началу гонки, отсутствовать из-за болезни, по обоюдному согласию, сверх всякого ожидания, перевес по количеству бросков.
4. Перепишіть текст, вставляючи пропущені розділові знаки. Поясніть пунктограми. 
По обидва боки Росі стояли круті горби поперерізувані й перетяті глибокими вузькими ярками і долини й гори були засипані свіжим білим снігом неначе лебединим пухом небо було вкрите білим прозорим туманом через туман лився срібний тихий світ вечірнього сонця. Надворі було тихо мертво. На крутих горбах мрів густий старий дубовий та грабовий ліс вкритий інеєм. Понад Россю в лузі стояли рідко розкидані розкішні старі дуби з рідким розкидчастим гіллям неначе порозпинали сотні рук на всі боки. Кожна гілка була вкрита широкою на два палаці смужкою інею. Вузлуваті сучки та гілки стриміли вгору наче розчепірені
5. Відредагуйте речення.
Адже у полі одинадцять гравців і кожен вносить свою лепту у перемогу команди.
Перше що кидається в око — це чисельність та однаковість Новорічних та Різдвяних привітань присланих президенту людьми, які пройнялися його чуйністю та уважністю до їхнього чергового святкування Нового Року.
Проте, нашу особливу увагу привабила фраза із заяви менеджменту газети.
2. Домашнє завдання 
1. Повторіть основні правила пунктуації.
2. Перекладіть текст українською мовою. Поставте пропущені розділові знаки. 
Памятник Богдану Хмельницкому 
В 1888 году по проекту скульптора М. О. Микешина и архитектора В. Н. Николаева в Киеве был сооружен памятник Богдану Хмельницкому. Работа над его проектированием и созданием продолжавшаяся очень долго завершилась. Первоначальный проект был таким. Конная статуя Богдана Хмельницкого возвышалась на постаменте, где были размещены три барельефа с изображением Збаражской битвы, Переяславской Рады и встречи Богдана Хмельницкого в Киеве. Над барельефами были помещены фигуры кобзаря и слушающих его русского, украинца и белоруса. Окончательный вариант утвержденный в 1869 году начал воплощаться, но только через 19 лет после начала работ памятник был открыт. На высоком сложенном из гранитных камней постаменте овальной формы суживающейся кверху стоит бронзовая конная статуя Богдана Хмельницкого. Памятник расположен на площади перед ансамблем Софийского заповедника. Конь и всадник повернуты в сторону Софийского собора. Гетман одет в скромную казацкую одежду, а из оружия при нем только сабля. Он изображен на осаженном на полном скаку коне как бы в момент объезда строя казаков. Энергичная посадка, могучий порыв и энергичный, властный жест правой руки с булавой как нельзя лучше передают образ казацкого вождя обладавшего неукротимой волей к победе в борьбе за освобождение украинского народа.Простота и скромность монумента соответствуют простому и мужественному облику предводителя казацко-крестьянского восстания.
Роботи надсилайте за адресою:vevtonenko@gmail.com

Немає коментарів:

Дописати коментар